Forum PZHGP
FAQ FAQ Szukaj Szukaj Użytkownicy Użytkownicy Profil Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj
Obecny czas to Czw Gru 12, 2019 19:00 Zobacz posty bez odpowiedzi
Udokumentowanie potwierdzenia odlotu gołebi.
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Pp026




Dołączył: 24 Lis 2005
Posty: 606
Skąd: Oświęcim: sekcja 3 Brzeszcze
WysłanyWysłany: Wto Sty 30, 2007 12:53
PostTemat postu : Udokumentowanie potwierdzenia odlotu gołebi.
Odpowiedz z cytatem

Ważnym i koniecznym warunkiem sporządzenia listy konkursowej jest Potwierdzenie Odlotu.
Wielu działaczy PZHGP chce mieć pewność, że gołębie były wypuszczone właśnie tam gdzie powinny. Sposoby na osiągniecie tego są różne. Regulamin Lotowo Zegarowy określa za równo formę jak i treść tego dokumentu. Są przypadki reglamentowane tego dokumentu by nie dochodziło do nadużyć i za jedną wizytą u osoby upoważnionej nie załatwić wszystkich lotów z tej miejscowości w sezonie lotowym. Zapisy regulaminu mówią o oryginalnych pieczątkach Okręgu. Czy aby da się w ten sposób uzyskać pewność co do wypuszczenia gołębi właśnie w tym miejscu ? ?miem twierdzić, że nie. W chwili obecnej może nam pomóc technika. Oczywiście nie zastąpi ona podpisu osoby upoważnionej ale może to skontrolować w miarę dokładnie.
Przeglądając usługi proponowane przez sieci komórkowe natknąłem się na usługę nazwaną: Serwis Radar. Usługa ta śśśśśśąąąąąąąąąąąpolega na tym, że po wysłaniu SMS ( płatnego 1,22 zł) w odpowiedzi dostajemy opis gdzie zlokalizowany został nr telefonu o którego pytali?my. Znaj?c nr telefonu do kabiny w każdym czasie jeste?my w stanie ustalić jego położenie.
Jest to narzędzie do kontroli miejsca wypuszczenia gołębi daj?ce 100% pewno?ć dla kontroluj?cego. Oczywistym wydaje się, że jest to dużo lepsze do kontroli miejsca wypuszczenia niż reglamentacja dokumentu.

Ciekaw jestem opinii innych na ten temat, gdyż w przypadkach losowych w ci?gu paru minut można powiadomić jednostkę nadrzędn? maj?c? pieczę nad organizacj? lotu a ta ma możliwo?ć zlokalizowania kabiny. W takim przypadku w protokole sporz?dzanym na t? okoliczno?ć można wpisać o powiadomieniu o zmianie miejsca a chc?cy sprawdzić wy?le SMS by otrzymać położenie kabiny.

_________________
Pp026
Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomość Powrót do góry
marcin0112




Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 129
Skąd: chorzow
WysłanyWysłany: Wto Sty 30, 2007 13:33
PostTemat postu : 
Odpowiedz z cytatem

co do tej uslugi to cos mi sie wydaje ze musi sie zgodzic na to osoba ktora chcemy namierzyc
Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomość Powrót do góry
Tomek




Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 152
WysłanyWysłany: Wto Sty 30, 2007 14:00
PostTemat postu : 
Odpowiedz z cytatem

Witam. Ma to sens tylko wtedy, gdy konwojent posiada telefon "służbowy"(PZHGP). W innym przypadku potrzebna jest zgoda właściciela telefonu. Tak jak to pisał Marcin0112.
Z drugiej jednak strony konwojent lotu nie powinien mieć nic do ukrycia w czasie wyjazdu.
Ciekawe, czy taką usługę można aktywować tylko na określone dni(sobota, niedziela).
Pozdrawiam!
Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomośćWyślij emailNumer GG Powrót do góry
Piotr Patas




Dołączył: 08 Sty 2006
Posty: 104
WysłanyWysłany: Wto Sty 30, 2007 14:01
PostTemat postu : 
Odpowiedz z cytatem

Sądzę, że pomysł jest bardzo dobry. Obok nagrywania odlotu kamerą filmową, to dodatkowy czynnik uwierzytelniający dokument potwierdzający miejsce i czas odlotu. To trzeba zaproponować nowemu kierownictwu związku i ewnetualnie wprowadzić do regulaminu.

Piotr Patas
Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomośćWyślij emailOdwiedź stronę autora Powrót do góry
barkley




Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 6014
WysłanyWysłany: Wto Sty 30, 2007 14:09
PostTemat postu : 
Odpowiedz z cytatem

pomysl ok, ale sa tez minusy, rozladownie telefonu, brak zasiegu i mozliwosc niedotarcia takiego esemasa na czas , czyli jak gosc bedzie poza teren wypuszczania i zostanie namierzony co wtedy? moze i sie czepiam ale wszystko trzeba wziasc pod uwage , pozniej beda nieporozumienia typu ze wyslalem eska a samochod byl o 30 km dalej niz powinien, no i przede wszystkim komorka sluzbowa . lub ewentulanie karta sim , zeby kierowca lub konwojent mogl ja sobie przelozyc do swojego telefonu . pomysl dobry warty glebszego przemyslenia, pozdrawiam
Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomośćWyślij emailNumer GG Powrót do góry
Stanisław




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 811
WysłanyWysłany: Wto Sty 30, 2007 16:44
PostTemat postu : Potwierdzenie
Odpowiedz z cytatem

Jeżeli faktycznie jest taka możliwośc, jak podał Pp026 to naprawdę trzeba by dążyć do wprowadzenia jej w życie. Więcej się w tym temacie nie wypowiadam, ponieważ sie nie znam.
Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomość Powrót do góry
Pp026




Dołączył: 24 Lis 2005
Posty: 606
Skąd: Oświęcim: sekcja 3 Brzeszcze
WysłanyWysłany: Wto Sty 30, 2007 17:50
PostTemat postu : 
Odpowiedz z cytatem

Opis usługi jet na stronie www.era.pl
Z tego co doczytałem to:
1.Osoba namierzana musi udostępnić swoje namierzanie nie musi na stałe moze na okreslony czas.
2.Może to zrobić do 30 min od chwili dostania SMS o próbie manierzenia z prośbą o zgodę.
3. Nie wiem czy działa to poza terenem RP
Wydaje mi się, że jeśli wprowadzamy to do regulaminu to jako forma kontroli a nie jako potwierdzenie.
Kontrola taka ma sens tylko w przypadku, gdy negatywny wynik ma badrdzo drastyczne sankcje np. cały sezon lotowy organizatora idzie do kosza. Obawa przed skutkiem negatywnej kontroli bedzie tak wielka, że nikt nie zaryzykuje. Drugim warunkiem koniecznym nie trudnym do spełnienia jest przekazanie wraz z planem lotu telefonu do Kierownika lotu który z siedziby oddzialu ma obowiązek kontaktować się z kabiną oraz telefonu do kabiny. W umowie na transport można zastrzec, że kierowcalub koinwojent bedą posiadali odpowiedni telefon.
Jescze dodam, żąąe kontrola ( namierzanie) nie musi dotyczyć czasu przed samym wypuszczeniem lub zaraz po ale już dużo wczesniej. Wg mnie Byłaby obowi?zkowa w przypadku potwierdzania odlotu przez inn? osobę niż delegat do tego upoważniony.

_________________
Pp026
Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomość Powrót do góry
jerzy 0206




Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 112
Skąd: 0206
WysłanyWysłany: Wto Sty 30, 2007 20:01
PostTemat postu : 
Odpowiedz z cytatem

Koledzy zapomnieliście że chcecie zlokalizować telefon konwojenta ,a kabina może być w innym miejscu niż telefon.Więc system zlokalizuje telefon i to ma być wiarygodne??
Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomość Powrót do góry
marcin0112




Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 129
Skąd: chorzow
WysłanyWysłany: Wto Sty 30, 2007 20:13
PostTemat postu : 
Odpowiedz z cytatem

teraz kto takiego smsa wysyla?ktos spoza oddzialu?chodzi tu o sprawdzenie konwojenta czy oddzialu?
Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomość Powrót do góry
barkley




Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 6014
WysłanyWysłany: Wto Sty 30, 2007 20:17
PostTemat postu : 
Odpowiedz z cytatem

idac tym tokiem myslenia to praktycznie nic nie ma prawa bytu, nawet delegat tez moze powiedziec nieprawde , sa tez karty klony ktore moga byc uzyte do wlasnie tego celu :) , im badziej zaawansowane technicznie tym wieksze pole manewru dla ludzi ktorzy sie na tym dobrze znaja :) , takim dodatkowym potwierdzeniem moze byc rownie dobrze paragon z pobliskiego sklepu lub stacji benzynowej , niby banalne ale jakze praktyczne , pozdrawiam
Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomośćWyślij emailNumer GG Powrót do góry
Pp026




Dołączył: 24 Lis 2005
Posty: 606
Skąd: Oświęcim: sekcja 3 Brzeszcze
WysłanyWysłany: Wto Sty 30, 2007 20:56
PostTemat postu : 
Odpowiedz z cytatem

Nic nie stoi na przeszkodzie udać sie komisji na miejsce startu i wtedy mieć 100% pewność.
Niektórzy działacze próbują niedopuścić do falszerstwa wysyłając druk potwierdzenia na konkretny lot prawie w ostatniej chwili licząc, że jest to jakieś zabezpieczenie. Tak samo można powiedzieć ze potwierdzenie pojedzie a kabina nie.
Ja uważam, że jeśli sankcje będą odpowiednio wysokie i możliwość uprawdopodobnienia własciwego wypuszczenia ( delegat uprawniony do podpisania oraz dodtakowo namiar) to mamy wiecej niż do tej pory.

Do kolegi Jerzego jeżeli bedzie takie podejrzenie to nic nie stoi na przeszkodzie mając odpowiednie uprawnienia nakazać kabinie zatrzymanie się na trasie w celu wysłania odpowiedniej ekipy do sprawdzenia czy to jest kabina czy tylko telefon. Proszę mi wierzyć jest wiecej możliwości bo przy okazji ujawniony jest numer telefonu do konwojenta dla kontrolującego. Oczywiście zapisy prawne w regulaminie muszą być bardzo dobrze opracowane.

_________________
Pp026
Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomość Powrót do góry
Pp026




Dołączył: 24 Lis 2005
Posty: 606
Skąd: Oświęcim: sekcja 3 Brzeszcze
WysłanyWysłany: Sro Sty 31, 2007 10:19
PostTemat postu : 
Odpowiedz z cytatem

jerzy 0206 napisał:
Koledzy zapomnieliście że chcecie zlokalizować telefon konwojenta ,a kabina może być w innym miejscu niż telefon.Więc system zlokalizuje telefon i to ma być wiarygodne??

Oczywiście tak może być i teraz, że konwojent z potwierdzeniem odlotu moze pojechać i uzyskać potwierdzenie, a kabina stać w lesie 100 km od siedziby oddziału.
Mając do dyspozycji takie narzędzie będzie możliwe dokładniejsze odstraszanie od nadużyć.
Ważniejsze jest zniechęcenie do oszustwa niż złapanie na nim.

_________________
Pp026
Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomość Powrót do góry
barkley




Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 6014
WysłanyWysłany: Sro Sty 31, 2007 10:35
PostTemat postu : 
Odpowiedz z cytatem

najlepie zlapac na oszustwie , dac konkretna kare niech kazdy wie co grozi za naruszanie zasad, t w tym przypadku ciezko jest zapobiegac, tu trzeba dac przyklad co sie stanie gdy sie zrobi cos zlego i wtedy moze zaczna ludzie myslec , zreszta co tu duzo mowic , mozna miec pomysly dobre ale z tego co widac nie przebija pomyslow osoby ktora i tak wie co zrobi ,mimo ze nie bedzie to najlepszy wybor , pozdrawiam
Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomośćWyślij emailNumer GG Powrót do góry
Karol_0282




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 361
Skąd: 0282-Gniezno, Witkowo.
WysłanyWysłany: Sro Sty 31, 2007 13:58
PostTemat postu : 
Odpowiedz z cytatem

Uważam że konwojowaniem i wypuszczaniem gołębi powinna się zająć osoba postronna,która nie należy do związku,niema gołębi i nie ma znajomych w oddziele.A udokumentowaniem powinni się zająć hodowcy np. jest lot z Szczecina i ma go mój oddział jest przypuścmy lot na 300 km i potwierdzenie powinniem robić prezesa z tamtego oddziału,napisać o której gołębie zostały wypuszczone,w jakim miejscu,jakie warunki pogodowe i zostawić pieczątkę z potwierdzeniem odlotu,a za granicą powinni robić to hodowcy z oddziałów np.niemieckich potwierdzać odloty.Pozdrawiam

_________________
***KAROL_0282***
www.pajacyk.pl - 1 kliknięcie = 1 obiad dla dziecka.***od 9.10.2007 w Irlandii.***
Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomośćWyślij emailNumer GG Powrót do góry
Klaus




Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 34
WysłanyWysłany: Sro Sty 31, 2007 16:13
PostTemat postu : 
Odpowiedz z cytatem

Kol. Karol. Kazda osoba postronna, ktora nie nalezy do zwiazku nie pojedzie za darmo z golebiami. Nikt z powodu golebi nie bedzie sobie psul weekendu. A co z lotami zagranicznymi gdzie transport trwa kilka dni? To sa koszty.
Jak ma prezes danego oddzial podbic wam lot jesli w tej okolicy stoi wiecej kabin i kazdy chce jako pierwszy wypuscic?
Jak myslisz, kto wam w Niemczech podbija lot? To sa hodowcy wyznaczeni przes niemiecki zwiazek.
Na ostatnim locie rozmawialem z jednym prywatnym przewoznikiem ,ktory wozil golebie, i on mi mowil ,ze prawie co lot to ma innego konwojenta!
Co Ty na to?
Pozdr.
Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomość Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:    
Zobacz poprzedni temat Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu

Skocz do:   

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group
style : saphir :: valid : xhtml css